רכיבת טנדם עם עיוורים

אם אף פעם לא שמעתם על רכיבת טנדם עם עיוורים, אל דאגה – אתם לא לבד. למרות שמדובר באחת הפעילויות המספקות והמהנות ביותר שניתן לעשות (לדעתנו לפחות), לא הרבה אנשים מכירים אותה. אז מה חשוב לדעת לפני שמתחילים, איך עיוורים רוכבים על אופניים, ומה זה בכלל טנדם? כל התשובות בכתבה שלפניכם.

מה היא רכיבת טנדם?

רכיבה על אופני טנדם היא למעשה רכיבה על אופניים בעלי מספר מושבים, ובדרך כלל שניים – קדמי ואחורי. 

שני הרוכבים מפדלים ומניעים את האופניים, כאשר הרוכב הקדמי הוא השולט על הכיוון. השילוב של רוכב קדמי רואה ורוכב אחורי עיוור הוא הדרך היחידה עבור עיוורים ליהנות מנסיעת אופניים אמיתית, להרגיש את המאמץ ברגליים ואת הרוח בפנים.

האם צריך ניסיון כדי להיות רוכב קדמי?

צריך בעיקר כושר גופני סביר והרבה מוטיבציה. לא חובה ניסיון ברכיבת טנדם, אבל כן ברכיבת אופניים רגילה. למרות זאת, קיימים הבדלים בין רכיבת טנדם לרכיבה רגילה, ולכן רוכבים קדמיים מקבלים הכשרה במסגרת "רגליים בשניים".

איפה מתקיימת רכיבת טנדם עם עיוורים?

מיזם "רגליים בשניים" מקיים את הפעילות באזור תל אביב. יוצאים מהדר יוסף, שלוש פעמים בשבוע לרכיבות בוקר ורכיבות ערב. 

אנחנו עוסקים בעיקר ברכיבת עיר – כלומר, על מדרכות ושבילי אופניים ולא על כבישים. הפעילות של רכיבת טנדם עם עיוורים במיזם "רגליים בשניים" מתקיימת לפי נהלי בטיחות מסודרים, וכל המשתתפים עוברים תהליך הצטרפות.

אז… מתי מתחילים לרכב?

אם אתם רוצים להצטרף אלינו, פנו אלינו בהקדם להתחלת תהליך הצטרפות למשפחה! התהליך כולל שש רכיבות לימודיות, במהלכן תתנסו גם ברכיבה אחורית כדי להגיע להיכרות חווייתית ועמוקה של רכיבת טנדם עם עיוורים.

במיזם פועלים גם מסיעים, אשר עוזרים לעיוורים להגיע ולחזור מנקודת המפגש בשכונת הדר יוסף בתל אביב.

רכיבת טנדם עם עיוורים – להפעיל את הגוף, לשמח מישהו אחר

בשורה התחתונה, אנחנו יכולים להגיד רק שרכיבת טנדם עם עיוורים היא אחת מהפעילויות הכי מספקות שאי פעם לקחנו בהן חלק – פיזית ורגשית כאחד. החווייה של להפעיל את הגוף, לעשות ספורט וגם לשמח מישהו אחר, היא יקרת ערך ויחידה במינה.

/ 5.

מאמרים נוספים

ירון בן יעקב הוא רוכב אחורי ב"רגליים בשניים". "לראות את

קרא עוד »

סיכום רכיבת ערב, 03.05.2023 תגידו, אין לי מושג מהיכן מתחילים

קרא עוד »

מדי שנה, ביום הזכרון לחללי צה"ל ולנופלים במערכות ישראל, אנו

קרא עוד »
רגליים בשניים
דילוג לתוכן